Efektywna reklama interaktywna – czy jest możliwa?

Jak inaczej przekonać do usługi czy towaru niż przekonując ewentualnego kontrahenta, że to, co proponujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Przedstawić mu to bezsprzecznie na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.

dom produkcyjny Kraków

Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna innymi słowy Interactive Digital Signage to typ reklamy, w jakiej nadawca nie wyłącznie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, ale także pozwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego typu reklamy są miarodajną nowością, dlatego, że poprzednio nie do końca można było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technologię. Dziś reklamą interaktywną równie odpowiednio wolno nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w którym widz, może głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja inaczej szansę decydowania w czasie realnym i uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór najlepszych kampanii interaktywnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę wśród tego rodzaju reklam z pewnością zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama legendarnych deserów, w jakiej chodziło o to, aby odbiorca w stanie w pojedynkę opracować swój osobisty smak deseru, scalając pojedyncze jego składniki
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni bardzo dobrą na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z szyfrem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu i umieszczeniu telefonu na gazecie, wolno było zobaczyć poszczególne cechy samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
By reklama interaktywna była skuteczna musi nie wyłącznie wiązać mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, by kontrahent, który już się zaangażował, później dokonał takiego wyboru, jaki odpowiednio mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bowiem uprzednio angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest przeważnie ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na stronę czy banner, ale cały szereg narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, by podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on poprawny technicznie oraz prosty.