lean marketing

Gwałtowny postęp w przemyśle sprawił, iż nie do uniknięcia stały się zmiany w sposobach zarządzania zakładami produkcyjnymi oraz ich pracownikami. Lean production to jedna z takich planów. Jej zadaniem jest zmultiplikowanie efektywności produkcji i czynności z nią związanych w danym zakładzie. Jak łatwo można zgadnąć, koncepcja ta ma swoje korzenie w Japonii, znanej z szeroko rozumianego minimalizmu. Prekursorem tej metody była firma Toyota. W ramach Lean management mamy do czynienia z ograniczeniem do minimum wszystkich czynności wykonywanych w toku produkcji, a przy tym absolutnie zbędnych. Najistotniejszym celem „szczupłego zarządzania” jest zatem zlikwidowanie marnotrawienia zarówno w odniesieniu do pracy pracowników jak i wykorzystywanych półproduktów. Zastosowanie form działania lean management daje szansę uzyskania takich rezultatów, jak zwiększenie produktywności oraz jakości wytworów.
Lean to filozofia pracy polegająca na podejściu procesowym
Także stosunki pracownicze w przedsiębiorstwie zwykle ulegają poprawie. Jest to związane z lepszą komunikacją. Co interesujące techniki z dziedziny lean management mogą być wykorzystywane w każdym przedsiębiorstwie, wszystko jedno z jakiej branży oraz jakiej rozmiarów. To, co ma znaczenie to sprawność dokonania weryfikacji, które działania nie przynoszą korzyści dla firmy.

Dodaj komentarz